۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۱۱۰۹۰
سردار حاجی‌زاده:

سرنگونی پهپاد آمریکایی انجام وظیفه بود|دیگر جرأت جسارت به ایران را ندارند

سرنگونی پهپاد آمریکایی انجام وظیفه بود|دیگر جرأت جسارت به ایران را ندارند
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا دیگر جرات جسارت به ملت ایران را ندارد، سرنگونی پهپاد متجاوز امریکایی انجام وظیفه بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در بدو ورود به استان ایلام در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سرنگونی پهپاد متجاوز امریکایی انجام وظیفه بود، چراکه همواره پاسداری از مرزها و تمامیت ارضی کشور وظیفه نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی است.

وی افزود: آمریکایی‌ها به هشدارهای مجموعه شبکه پدافندی کشور توجه نکردند و یگان‌های مستقر در منطقه به وظایف خود عمل کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: همان‌طوری که رئیس جمهور در سخنان اخیر خود گفت، سامانه سوم خرداد کاملا بومی است و توسط سپاه پاسداران و مجموعه هوافضا طراحی و ساخته شده است و اگر هر یگانی در آن شرایط در منطقه بود، همین کار را انجام می‌داد.

حاجی‌زاده بیان داشت: فرماندهای سپاه پاسداران و مسوولین در مقاطع مختلف چندبار به آمریکا هشدار داده بودند که اگر به خاک ایران تعرض کند با پاسخ سخت ایران روبرو می‌شود، آنان فکر می‌کردند این صحبت‌ها در حد رجزخوانی است و تصور سرنگونی پهپاد را نمی‌کردند.

وی ادامه داد: مقامات ایالات متحده از همان اولین ساعات پس از سقوط پهپاد ادعا کردند که نظامیان ایرانی آن‌ر ا در آب‌های بین المللی مورد هدف قرار داده‌اند، ولی دولت‌های مستقل و نیروهای نظامی کشورهای دیگر که از این موضوع اطلاع داشتند تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را تایید کردند.

فرمانده هوافضای خاطرنشان کرد: نیروی هوافضای سپاه پاسداران در این راستا به قانون عمل کرد، بنابراین آمریکا متوجه رفتار خصمانه خود در منطقه شد.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: آمریکا دیگر جرات جسارت به ملت ایران را ندارد، جنگی که امروز پیش روی ملت است فقط جنگ اقتصادی است، بنابراین باید با اتحاد و همدلی این مشکلات را سپری کرد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات